فوکوس اتوماتیک
همه دوربین های دیجیتال دارای سیستم فوکوس اتوماتیک (AF) هستند. در حالت فوکوس اتوماتیک دوربین به صورت خودکار روی سوژه ای که در وسط قاب تصویر قرار دارد، فوکوس می کند. بسیاری از دوربین های نیمه حرفه ای و همه دوربین های حرفه ای به شما این امکان را می دهند که نواحی اضافی برای فوکوس اتوماتیک در نظر بگیرید.
                                  
مثالی از یک دوربین به همراه دکمه انتخاب کننده (در منتحی علیه سمت راست) برای انتخاب ناحیه فوکوس اتوماتیک. ناحیه انتخاب شده در صفحه نمایش با یک براکت قرمز مشخص شده است.

در حالت single AF، دوربین هنگامی که دکمه شاتر به صورت نیمه فشرده نگاه داشته می شود، فوکوس می کند. بعضی دوربین ها دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک ادامه دار هستند که در این حالت دوربین تازمانی که دکمه شاتر را به صورت نیمه فشرده نگاه داشته اید، به فوکوس اتوماتیک ادامه می دهد. این قابلیت تاخیر را پایین می آورد اما عمر باتری را کاهش می دهد. معمولاً نور تایید کننده فوکوس زمانی که فوکوس روی سوژه ثابت می شود، از چشمک زدن باز می ایستد. فوکوس اتوماتیک بر مبنای کشف کنتراست است و بنابراین روی سوژه هایی که کنتراست دارند بهترین عملکرد را دارد و در شرایطی که نور کاهش می یابد، کیفیت عملکرد را شاهد هستیم. در شرایطی که نور محیط مناسب فعالیت سیستم فوکوس اتوماتیک نیست، نور کمکی فوکوس بسیار کاربردی است. بعضی دوربین ها دارای قابلیت فوکوس دستی نیز می باشند.

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com