شکی نیست که JPEG به دلیل سازگاری گسترده و اندازه کوچک، جایگاهی تثبیت شده در اینترنت دارد اما 8 بیتی بودن این تصاویر به معنی فاصله ای طولانی از داشتن کیفیت عالی است. سایر قالب های تصویر که کیفیت تصویر را همراه با فشردگی داشته باشند حتی نمی توانند به JPEG نزدیک شوند چه برسد به رقابت. اما قالب BPG سعی در به چالش کشیدن JPEG دارد.



این قالب توسط Fabrice Bellad که سرپرستی چندین پروژه متن باز را در کارنامه خود دارد، ابداع شده و مخففی است برای عبارت "Better Portable Graphics". این قالب نسبت به JPEG مزیت هایی دارد که مهمترین آنها را می توان ساختاری برپایه استاندارد HEVC/H.265 دانست. به دلیل پشتیبانی H.265 توسط بعضی سخت افزارها، این قالب جدید نسبت به دیگر قالب ها از مزیت بزرگی برخوردار است.


الگوریتم BGP بهینه بوده و از فایل های 14 بیتی نیز پشتیبانی می کند در حالی که JPEG تنها قابلیت پشتیبانی از فایل های 8 بیتی را داراست. BGP همچنین از EXIF و سایر متادیتا ها هم پشتیبانی می کند و علاوه براین قابلیت فشرده سازی بدون از دست رفتن کیفیت را نیز داراست. هنگامی که فایل های BGP و JPEG که هردو از نظر حجمی بسیار به هم نزدیک هستند را مقایسه می کنیم، می بینیم که در تصاویر BGP آثار نامطلوب حاصل از فشرده سازی بسیار کمتر هستند (حتی در مقایسه با سایر قالب ها مانند WebP که Google پشتیبان آن است).


برتری های قابل توجه ای که BPG نسبت به JPEG دارد آنرا به یک رقیب قوی و جانشینی بالقوه تبدیل می کند اما در حال حاضر استفاده از این قالب محدود به JavaScript decoder است.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com