Olympus OM-D E-M5 II مانند نسل قبلش یک دوربین کوچک و جذاب 16 مگاپیکسلی است. در حقیقت در نگاه اول تغییر مهمی بین این دو نسل دیده نمی شود. بزرگترین تغییرات شامل قابلیت های فیلم برداری پیش رفته و حالت عکاسی multi-shot است که خروجی ای با وضوح 40 مگاپیکسل دارد.


برای اینکه دنباله ای برای یک دوربین عالی بسازید باید چه کارکنید؟ مطمئناً این برای مهندسان Olympus در هنگام ساخت OM-D E-M5 II سوالی بسیار دشوار بوده. با وجود اینکه از زمان عرضه نسل اول تکنولوژی پیشرفت محسوسی کرده اما باز هم عرضه دنباله ای برای یک محصول موفق خطرات خودش را دارد و ممکن است نسل بعد با شکست بدی مواجه شود.


می توان با اطمینان بالا گفت که E-M5 II نسبت به نسل قبلش یک به روز رسانی بزرگ به حساب نمی آید. اما چرا؟ در شرایطی که Sony a6000 و a7 و یا Samsung NX1 انتظارات ما را از دوربین ها دیجیتال رده ها مختلف بالا برده اند، سخت است که محصول جدیدی با پیشرفتی خیره کننده عرضه کرد. با همه این حرف ها Olympus تمام تلاشش را برای عرضه محصولی عالی انجام داده.


در بررسی دقیق دوربین متوجه می شویم که طراحی در تمام ابعاد تغییری را به خود می بیند و بهبود یافته. و با وجود اینکه حسگر دوربین از نظر تعداد پیکسل تغییری نداشته اما Olympus راه حل هوشمندانه ای را برای تغییر بازی پیش گرفته.


 


ویژگی های کلیدی Olympus E-M5 II :



  • حسگر COMS 16 مگاپیکسلی در قطع سه چهارم

  • حالت عکاسی با نوردهی چندگانه با وضوح 40 مگاپیکسل

  • فیلم برداری با وضوح 1080p60 و 1080p30 با بیت ریت 77Mbps (All-I)

  • سیستم تثبیت تصویر 5 محوره بهبود یافته (فعال در هنگام عکاسی و فیلم برداری)

  • عکاسی متوالی با سرعت 10 فریم بر ثانیه بدون فوکوس اتوماتیک و 5 فریم بر ثانیه با فوکوس اتوماتیک

  • حداکثر سرعت شاتر 8000/1 ثانیه (16000/1 ثانیه در حالت شاتر الکترونیکی)

  • Wi-Fi و فلش داخلی


ویژگی شاخص این دوربین حالت عکاسی multi-shot با وضوح 40 مگاپیکسل است. در این حالت حسگر دوربین در اندازه های بسیار جزئی به هشت جهت مختلف حرکت می کند و تصویر نهایی حاصل ترکیب این هشت نوردهی است.


توانایی های فیلم برداری این دوربین هم بسیار بهبود یافته اند. نه تنها شاهد اضافه شدن کیفیت فیلم برداری 1080p60 (همه فریم ها از نوع I) هستیم بلکه در حالت 30p نیز فشرده سازی ای با بیت ریت 77 مگابیت بر ثانیه را داریم. علاوه براین قابلیت هایی مانند نمایش اوج گیری فوکوس، خروجی HDMI فشرده نشده و ورودی میکروفون جزو بهبود های عمده به حساب می آیند.


علاوه بر امکانات جدید، E-M5 II به ویژگی جدیدی هم مجهز شده که از زمان معرفی نسل اول شاهد اضافه شدنش به قابلیت های محصولات جدید Olympus بوده ایم و آن هم نسخه ای از سیستم کنترلی 2x2 است که اولین بار در E-M1 دیده شد.



متاسفانه اضافه شدن بعضی از قابلیت های جدید مانند منظره یاب با وضوح بالاتر تاثیر منفی روی عمر باتری داشته اند. E-M5 II می تواند با هربار شارژ کامل 310 تصویر بگیرد که نسبت به نسل قبلش 50 تصاویر کمتر است. با اصتفاده از حالت Quick Sleep می توان این تعداد را به 750 افزایش داد اما در این حالت بلافاصله بعد از اینکه چشمتان را از صفحه نمایش دور می کنید، صفحه خاموش می شود.





مقایسه شانه به شانه این دوربین با نسل قبلش نشان می دهد که با وجود اینکه دو دوربین بسیار شبیه هم هستند اما در حقیقیت نقاط اشتراک بسیار کمی دارند. دوربین از هر جهت با تغییر در طراحی مواجه شده و نقاط کنترلی جدید را نیز شاهد هستیم.


در مقایسه با E-M1 نیز باید گفت که E-M5 II بسیار کوچکتر است و دو دوربین شباهت های بسیاری با هم دارند.


پس از اینکه در کار با سیستم کنترلی 2x2E-M1 مهارت پیدا کردید، می توان این دوربین را بسیار سریع کنترل کرد. E-M5 II چنین سطحی از کنترل مستقیم را ندارد و دلیل اصلی اشنداشتن بعضی دکمه هاست. دستگیره کوچکتر و نداشتن قابلیت کشف فاز روی حسگر به این معنی است که این دوربین چندان برای لنزهای سه چهارم مناسب نیست اما از سایر جهات نسبت به E-M1 عقب نمی افتد.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com