آخرین به روز رسانی Camera FV-5 باعث شده تا اندروید پس از Windows Phone صاحب نرم افزاری با قابلیت گرفتن عکس در قالب RAW شود. این نرم افزار برپایه قابلیت هایی که اندروید 5 یعنی Lollipop از نظر کار با دوربین در اختیار توسعه دهنده ها قرار می دهد نوشته شده و در منوی تنظیمات گزینه ای برای ضبط همزمان فایل های DNG در کنار JPEG در دسترس می باشد. ما توانستیم با این فایل های DNG روی یک Google Nexus 6 توسط نرم افزار Adobe Camera RAW کار کنیم. با توجه به اینکه برای عکس های گرفته شده در این قالب به وسیله موبایل پروفایلی در Adobe Camera RAW در نظر گرفته نشده، عکس های DNG RAW در حالت پیش فرض تاریک به نظر می رسند و این یعنی توسعه دهنده های نرم افزار می توانند با ارائه پروفایل های مرتبط مشکلی که در این زمینه وجود دارد را حل کنند.


قابلیت جدید دیگری که شاهدش هستیم، پشتیبانی از سرعت شاتر بین 8000/1 تا 2 ثانیه است که با توجه به گوشی های متفاوت ممکن است این رنج تغییر کند. مقیاس کنونی برای سرعت شاتر به نسبت منوی اولیت شاتر که در نسخه های قبلی شاهدش بودیم، کاربرپسند تر است.



امکان گرفتن عکس در قالب RAW را می توان از منوی تنظیمات فعال کرد.


خبر بد اینکه برای برخورداری از این امکانات باید روی گوشی شما Android 5 به بالا و پیاده سازی کاملاً سازگار Camera2 نصب باشد. در حال حاضر تنها Nexus 5 و Nexus 6 هستند که این پیش نیازها را برآورده می کنند ولی به نظر می رسد با به روز رسانی هایی که دیگر تولید کننده ها برای Android 5 ارائه خواهند کرد، به زودی این لیست بزرگتر خواهد شد.


این به روز رسانی همچنین از حالت فوکوس دستی نیز پشتیبانی می کند که در آن به صورت زنده سرعت شاتر و ISO روی صفحه نمایش قابل مشاهده هستند. اگر شما صاحت Nexus 5 یا 6 هستید می توانید از این قابلیت های جدید در Camera FV-5 بهره ببرید. قیمت این نرم افزار در Google Play Store 3.95 دلار می باشد.



سرعت شاتر را می توان به شیوه ای بدیع در نسخه جدید تنظیم کرد.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com