Adam Woodworth از هنگامی که به یاد می آورد به نحوی درگیر عکاسی بوده. در سال های گذشته یکی از نقاط تمرکز این عکاس با سابقه در کنار عکاسی منظره، عکاسی در شب بوده. "هدف من به اشتراک گذاری زیبایی آسمان شب است و یادآوری این نکته به همه ما که وقتی برای نگاه به آسمان کنار بگذاریم".



اگر به عکاسی در شب علاقه مند هستید، نگاهی به مجموعه کارهای این هنرمند در وب سایتش یعنی www.adamwoodworth.com داشته باشید.



شما در کجا اولین درس عکاسی خود را فرا گرفتید؟


من عکاسی را با تجربه و خطا یاد گرفتم اما به یاد دارم که اولین درس هایم به عنوان یک عکاس جوان را از عمه ام یاد گرفتم که سعی داشت نحوه کار با Pentax K1000 را به من یاد دهد. بعدها دوستی در دانشگاه به من نشان داد که چطور بعضی از پارامترها مانند اندازه دیافراگم و نوردهی روی عکس تاثیر می گذارند. نهایتاً من جزئیات را توسط راهنماهای آنلایت و کتابها و کارعملی زیاد فرا گرفتم.


از میان سیستم های موجود، سیستم مورد علاقه تان کدام است؟



من از تجهیزات Nikon استفاده می کنم به ویژه از Nikon D800E در کنار Nikon 14-24mm f/2.8. این دوربین و لنز در کنار سه پایه Gitzo 2542L، Acratech GP ballhead و Promote timer مجموعه تجیزاتی هستند که برای عکاسی شبانه استفاده می کند.


لنز موردعلاقه تان چیست؟



لنز مورد علاقه من Nikon 14-24mm f/2.8 است. این لنز فوق العاده بسیار شفاف است حتی در f/2.8. این لنز به من اجازه می دهد تصاویری با کیفیت بسیار بالا از آسمان شب بگیرم بدون اینکه مجبور شوم به خاطر دیافراگم بالا در f/2.8 مقداری ار کیفیت عکس را قربانی کنم.


آیا از عکاسان کلاسیک و یا مدرن کسی هست که روی کارهای شما تاثیر گذاشته باشد؟



مانند بسیاری از عکاسان منظره، من هم بسیار تحت تاثیر کارهای Ansel Adams و Galen Rowell هستم و این دو روی زندگی من به عنوان یک عکاسی تاثیر به سزایی داشته اند. این روزها هم بسیاری از عکاسان منظره در New England الهام بخش من هستند.


در عکاسی شبانه از چه تکنیک هایی بیشتر استفاده می کنید؟



من از پیش زمینه و آسمان عکس هایی با نوردهی های متفاوت می گیرم. بعضی اوقات حتی تا 8 عکس از پیش زمینه با نوردهی های مختلف می گیرم تا با انباشته کردن فوکوس همه پس زمینه را در f/2.8 در فوکوس داشته باشم. این روزها هم با گرفتن 5-10 نوردهی در ISO 4000 یا بالاتر برای 5 تا 10 ثانیه و سپس روی هم قرار دادن همه آنها سعی می کنم ستاره ها را با وضوح در عکس هایم ثبت کنم. در نهایت هم با گرفتن عکسی در ISO 3200 با 25 ثانیه نوردهی و ادغام آن با دیگر تصاویر، تصویر نهایی را به وجود می آورم.


در تصویر زیر هم بسیار خوش شانس بودم که بادی نوزید تا گل ها در پیش زمینه به خوبی ثبت شوند.



آیا نکته و یا راهنمایی ای برای عکاسانی که می خواهند در این زمینه عکاسی کنند دارید؟



شما حتماً به یک لنز واید انگل با f/2.8 یا سریع تر و یک DSLR جدید نیاز دارید. عکاسی از آسمان شب دوربین را تا حد توانایی اش به تقلا می اندازد به ویژه از نظر کارایی در مقادیر ISO بالا و نوردهی های طولانی؛ پس بنابراین ابزاری که در اختیار دارید در نتیجه کار شما بسیار تاثیر گذار است. اما مهمترین چیز این است که بیرون بروید و عکس بگیرید. عکاسی از آسمان شب تمرین بسیاری لازم دارد و باید با آزمایش و خطا چیزهای بسیاری را یاد بگیرید.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com