Canon EOS Rebel T5i/700D



حسگر CMOS 18 مگاپیکسلی در قطع APS-C | سرعت تصویر برداری متوالی 5 فریم در ثانیه | سیستم فوکوس اتوماتیک AF + با 9 نقطه


Rebel T5i/ EOS 700D که در مقایسه با نسل قبلش اندکی تغییر کرده، با داشتن حسگر 18 مگاپیکسلی، سرعت تصویر برداری متوالی 5 فریم در ثانیه و صفحه نمایش LCD متحرک، هنوز هم محصولی با طراحی قوی به حساب می آید. با وجود اینکه دوربین که در رده بندی محصولات Canon جایگاهی بالاتر از SL1/ EOS 100D دارد، اما سیستم فوکوس اتوماتیکش چندان هم پیشرفته نیست و در مقایسه با مدل های بدون آینه کندتر عمل می کند. کیت لنز این دوربین یعنی 18-55mm F3.5-5.6 STM کیفیت بالایی داشته و فوکوس سریع و کم صدایی را شاهد هستیم که آنرا برای عکاسی در حالت live view و فیلم برداری به مدلی مناسب تبدیل می کند.


"این دوربین را می توان به راحتی به هرکسی که خواهان داشتن DSLR ای توانمند با قیمتی مناسب است توصیه کرد"


کیفیت تصویر در نور خوب بسیار عالی است و نوردهی دقیق در کنار white balance مناسب را شاهد هستیم. مانند دیگر SLR های ساخت Canon، رنج دینامیکی اندکی نسبت به سایر رقبا عقب می ماند ولی این چیزی نیست که شما در عکس های JPEG متوجه آن شوید. سطح نویز هم اندکی در مقایسه با نسل قبلش یعنی EOS 70D بالاتر است اما تا ISO 6400 تغییر خاصی در کیفیت تصویر مشاهده نمی شود.


صفحه نمایش لمسی و متحرک T5i برای عکاسی در موقعیت های گوناگون بسیار مناسب است و می توان نقطه فوکوس را توسط لمس انتخاب کرده و در منوهای تنظیمات گشت و گذار کرد. دستگیره نیز به اندازه کافی بزرگ است تا دستها بزرگ هم مشکلی با آن نداشته باشند. دکمه ها نیز در مکان های مناسبی جای گرفته اند که این باعث می شود کنترل دوربین آسان باشد.


درحالی که ویژگی برجسته T5i باید سیستم فوکوس اتوماتیکش باشد، از نظر سرعت اندکی با مشکل مواجه است و در مقایسه با مدل های بدون آینه رده خودش، ضعیف عمل می کند.


با این وجود سیستم کشف فاز سنتی اش سریع و دقیق است و صفحه نمایش لمسی نیز برخلاف انتظار تنظیم دوربین را تا حد زیادی تسهیل می کند. سایر چیزها خوب هستند و این دوربین را می توان به راحتی به هرکسی که خواهان داشتن DSLR ای توانمند با قیمتی مناسب است توصیه کرد.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم:



  • صفحه نمایش لمسی عالی

  • LCD متحرک

  • عملکرد خوب در نور کم


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم:



  • سیستم فوکوس اتوماتیک هیبریدی به اندازه کافی سریع نیست

  • رنج دینامیکی محدود

  • نویز اندکی بالا در مقایسه با محصولات با قیمت مشابه


 


Nikon D3300



حسگری CMOS 24 مگاپیکسلی در قطع APS-C | حداکثر سرعت تصویر برداری متوالی 5 فریم در ثانیه | فیلم برداری با کیفیت 1080/60p


در حالی که D3300 در مقایسه با نسل قبلش یک به روز رسانی بزرگ به حساب نمی آید اما بعضی از امکانات مهم بهبود یافته و این دوربین از نظر امکانات و ویژگی ها یکی از DSLR های خوب این رده به حساب می آید. حسگر 24 مگاپیکسلی نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده اما حسگر پردازش تصویر سریع تر شده و علاوه براین شاهد به کارگیری منظره یابی بزرگتر و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080/60p هستیم. عمر باتری هم به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده.


"چیزی که در مورد D3300 جلب توجه می کند وضوح بسیار بالایش است که در چنین DSLR کوچک و ساده ای شاهد هستیم"


اولین نکته ای که در مورد کیفیت تصویر باید گفت این است که کیت لنز 18-55mm F3.5-5.6 توانایی یاری حسگر با وضوح بالای D3300 را ندارد و شما برای بهترین نتیجه باید از لنزهایی با کیفیت بالاتر استفاده کنید. کاهش نویز در تصاویر JPEG سنگین بوده اما در عکاسی RAW قدرت مانور بسیار بیشتری خواهید داشت. نکته دیگری که راجع به تصاویر RAW می توان گفت این است که شما می توانید جزئیات بسیاری را از سایه ها بیرون بیاورید و همه این ها مدیون داشتن حسگر فوق العاده این دوربین است.


رابط کاربری ساده این دوربین برای هر کاربر Nikon آشنا خواهد بود و کسانی که دوربین ببین و بگیرشان را ارتقا داده اند، به راحتی می توانند با آن کار کنند. عکاسان با تجربه تر ممکن است تعداد دکمه هایی که برای دسترسی به تنظیمات باید فشار داده شود را دوست نداشته باشند. اندازه منظره یاب در مقایسه با D3200 بهبود خوبی داشته و به D3300 در مقایسه با سایر رقیبان این رده قابلیت رقابت بیشتری داده. اگر شما عادت به قاب بندی از روی LCD دارید، سیستم کشف کنتراست D3300 در مقایسه با محصولات بدون آینه هم رده به وضوح عقب می افتد. قابلیت ضبط فیلم هم نسبت به نسل قبل بهبود یافته و هم اکنون می توانید فیلم هایی با کیفیت 1080/60p بگیرید اما کنترل دستی کمی روی پارامترها خواهید داشت.


چیزی که در مورد D3300 جلب توجه می کند وضوح بسیار بالایش است که در چنین DSLR کوچک و ساده ای شاهد هستیم. این محصول به عنوان دوربینی خانوادگی و یا پشتیبان، انتخابی عالی است.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم:



  •        حسگر با وضوح بالا

  •        طراحی کامپکت

  •        فیلم برداری با کیفیت 1080/60p


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم:



  •        کاهش نویز سنگین فایل های JPEG

  •        کیت لنز از پس وضوح بالای حسگر بر نمی آید

  •        فوکوس اتوماتیک در حالت Live view در مقایسه با مدل های بدون آینه رقیب سرعت پایینی دارد

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com