حسگر Full Frame CMOS همراه با پردازنده‌های DIGIC 6+


حسگر ۲۰٫۲مگاپیکسلی فول‌فریم در این دوربین با دو پردازنده DIGIC 6+ ترکیب شده تا بالاترین دقت و سرعت در دوربین‌های DSLR کانن را در اختیار شما بگذارد. سلول‌های حساس‌ به نور روی این حسگر دارای طراحی جدیدی هستند که به‌واسطه آن، فاصله بین میکرو عدسی‌های روی سطح حسگر به حداقل مقدار ممکن رسیده است تا میزان جذب نور را در حسگر بالاتر ببرند. این طراحی جدید حسگر در کنار محدوده حساسیت طبیعی دوربین در بازه ISO 50-409600، به دوربین کمک می‌کند تا با جذب نور بیشتر، در محیط‌های کم نور نویز کمتری در عکس‌ها ثبت کند.



ترکیب این حسگر و پردازنده‌های قدرتمند در زمینه عکاسی سریع که یکی از نقاط قوت 1DX Mark II است نیز بسیار قوی عمل می‌کند. این دوربین می‌تواند در هنگام کار روی حالت Live View تا ۱۶ فریم بر ثانیه عکس‌برداری کند. این تعداد در حالتی که عکاس از منظره‌یاب یا چشمی دوربین استفاده می‌کند به ۱۴ فریم بر ثانیه می‌رسد که در صورت استفاده از کارت حافظه CFast 2.0 تا حداکثر ۱۷۰ فریم فایل خام و همچنین تعداد بدون محدودیت فایل JPEG (تا هنگام پر شدن کارت حافظه) ثبت می‌شود. تمامی عکس‌ها در حالت عکس‌برداری سریع با رزولوشن کامل ۲۰٫۲ مگاپیکسل ثبت و ذخیره می‌گردند. البته استفاده از کارت‌های CFast 2.0 هنوز چندان فراگیر نشده است و در صورتی که از کارت‌های CompactFlash یا همان CF استفاده کنید تعداد عکس‌های خام پی‌درپی که می‌تواند در یک نوبت عکس‌برداری بت شوند به ۷۳ شات کاهش می‌یابد.


 


سیستم‌ پیشرفته نورسنجی و تشخیص فوکوس


حسگر نورسنجی پیشرفته 360,000 پیکسلی در این دوربین در کنار سیستم تشخیص فوکوس و پیگیری سوژه (EOS Intelligent Tracking) اختصاصی کانن برای حفظ دقت بالای نورسنجی در حرکت‌های سریع دوربین، فوق‌العاده دقیق عمل می‌کند. کانن به منظور افزایش دقت در تشخیص رنگ و فرم سوژه، از این حسگر که دارای رزولوشن زیاد، حساسیت بالا به نور مادون قرمز و الگوریتم تشخیص شکل بسیار پیشرفته‌ای است استفاده کرده است و این تکنولوژی پیشرفته را iSA (Intelligent Scene Analysis) نامیده است. در کنار این تکنولوژی، الگوریتم پیشرفته دیگری نیز با نام iTR (Intelligent Tracking and Recognition) به منظور ترکیب اطلاعات نورسنجی با سیستم فوکوس و فاصله‌سنجی دوربین برای حفظ فوکوس روی سوژه در حال حرکت استفاده می‌شود.



سیستم فوکوس پیشرفته و فوق‌سریع High Density Reticular AF II


سیستم فوکوس پیشرفته و فوق‌سریع High Density Reticular AF II دراین دوربین شامل۶۱ نقطه فوکوس تشخیص فاز می‌شود که به منظور افزایش دقت و سرعت فوکوس، از این تعداد نقاط فوکوس، ۴۱ نقطه از نوع Cross یا ضربدری هستند. به منظور افزایش دقت فوکوس در نور کم نیز، نقطه فوکوس مرکزی دوربین دارای حساسیت -3 EV است و تمامی نقاط فوکوس حساسیت خود را تا دیافراگم f/8 یا بازتر حفظ می‌کنند. این قابلیت می‌تواند در هنگام استفاده از لنز‌های تله بلند یا مبدل‌های تله بسیار سودمند باشد. به طور کلی این تعداد نقاط فوکوس حدود ۸٫۶ درصد از مرکز و ۲۴ درصد از محیط پیرامون کادر را پوشش می‌دهند که برای دنبال کردن و حفظ فوکوس روی سوژه‌های متحرک دقت بسیار بالایی دارند.


کانن در این دوربین فقط برای پشتیبانی از عملیات فوکوس و نورسنجی در هنگام تصویربرداری 4K و عکس‌برداری پرسرعت، از یک پردازنده جداگانه DIGIC 6 استفاده کرده است. الگوریتم پیشرفته فوکوس پیوسته خودکار در این دوربین با نام AI Servo AF III+ برای عکس‌برداری از سوژه‌های متحرک و همچنین فوکوس خودکار در هنگام فیلم‌برداری در حالت‌های مختلف تک‌نقطه‌ای یا منطقه‌ای فوکوس کاملاً دقیق عمل می‌کند.


روش‌های فوکوس گفته شده، هنگام استفاده از نقاط فوکوس تشخیص فاز استفاده می‌شوند و برای استفاده از فوکوس خودکار در حالت Live View سیستم فوکوس پیشرفته دیگری که در خود حسگر دوربین استفاده شده است به کار می‌افتد. این روش فوکوس که تنها برای فیلم‌برداری و عکاسی با استفاده از Live View عمل می‌کند Dual Pixel CMOS AF نام دارد و بر اساس تشخیص کنتراست کار می‌کند. سرعت فوکوس خودکار با این سیستم به قدری بالاست که فوکوس در حالت Live View این دوربین را با فوکوس دوربین‌های مخصوص فیلم‌برداری همسان می‌سازد. در این سیستم فوکوس در هر پیکسل از حسگر دو فتو‌دیود جداگانه طراحی شده که شبکه بزرگی از اطلاعات مکان‌یابی، مشابه آنچه که توسط نقاط فوکوس تشخیص فاز جمع‌آوری می‌شود را در تمام سطح حسگر فراهم می‌کند. به این شیوه دوربین می‌تواند در هر لحظه نحوه حرکت و دقت فوکوس روی سوژه را حدس بزند که باعث از بین رفتن مشکل گیج زدن (Focus Hunting یا عدم تشخیص فوکوس روی وضعیت تشخیص کنتراست) می‌گردد. این سیستم فوکوس در هنگام عکس‌برداری از سوژه‌های پرسرعت (مانند ورزشکاران) یا عکاسی خبری و حیات‌وحش بسیار دقیق عمل می‌کند. در هنگام تصویر‌برداری نیز یک وضعیت فوکوس به نام Movie Servo AF در این دوربین به شما کمک می‌کند تا فوکوس دقیق با حرکت‌های نرم و بدون پرش را روی سوژه‌های متحرک تجربه کنید. این وضعیت می‌تواند در ترکیب با امکان تشخیص چهره در این دوربین، برای فیلم‌برداری از سوژه‌های انسانی بسیار دقیق عمل کند.


وجود نمایشگر لمسی روی این دوربین نیز امکان لمس نقطه فوکوس را به شما می‌دهد. کافیست در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری هر نقطه‌ای از صفحه را لمس کنید تا بلافاصله دوربین روی همان نقطه فوکوس کند.


 



امکان تصویربرداری 4K


دوربین EOS 1DX Mark II برای عکاسان و تصویربرداران به یک اندازه مهم به شمار می‌رود. این نخستین دوربین کانن در رده دوربین‌های DSLR عکاسی است که امکان تصویربرداری 4K را در اختیار کاربران می‌گذارد. دوربین 1DX MII می‌تواند با رزولوشن 4096x2160 با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (حجم انتقال داده برابر ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه) و رزولوشن Full HD 1080p با سرعت 120 و 360 فریم بر ثانیه اسلوموشن تصویربرداری کند.


ویدئو‌های 4K و Full HD می‌توانند مستقیماً روی کارت حافظه دوربین یا از طریق خروجی HDMI روی دستگاه حافظه جانبی ذخیره شوند. از تفاوت‌های شرایط ضبط بین این دو فرمت می‌توان به نحوه استفاده دوربین از سطح حسگر و حداکثر حساسیت مورد استفاده اشاره کرد. دوربین در حالت ضبط Full HD از تمامی سطح حسگر استفاده کرده و حداکثر حساسیت می‌تواند تا 25600 افزایش یابد، در حالی که در هنگام ضبط 4K محدوده مرکزی حسگر با ابعاد 4096x2160 پیکسل مورد استفاده قرار می‌گیرد که این مسئله موجب ایجاد تأثیر فاکتور برش و افزایش ضریب بزرگنمایی لنز می‌شود. همچنین در حالت 4K حداکثر حساسیت تا 12800 افزایش می‌یابد. ویدئو‌های ضبط شده در حالت 4K می‌توانند در خود دوربین بازبینی شوند و در صورت نیاز هر فریم از آن را می‌توان با رزولوشن 8.8 MP به صورت یک فریم عکس ذخیره کرد.


ضبط صدا برای تصویربرداری نیز می‌تواند توسط میکروفون روی خود دوربین یا به‌وسیله ورودی میکروفون استاندارد 3.5mm از طریق میکروفون‌های خارجی انجام شود. ضمناً تصویربرداران می‌توانند شرایط صدای در حال ضبط را از طریق جک خروجی هدفون 3.5mm نیز به صورت همزمان با ضبط صدا، بررسی کنند.


  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com