امسال لایکا تولد صد سالگی خود را جشن خواهد گرفت بنابراین جای تعجب ندارد که این تولید کننده خوش نام دست به تولید یک دوربین کاملا جدید زده باشد.


              


لایکا برای این دوربین از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با تکنولوژی cmos و در قطع APS-C استفاده کرده،محدوده ایزوی قابل انتخاب از 100 تا 12500 متغیر است و یک صفحه نمایش 3.7 دهم اینچی با کیفیت و نصبت تصویر 16:9 لمسی در پشت آن آرمیده است.


 


               


دارای دو پیچ تنظیم مجزا در بالای بدنه است و قادر است با سرعت 5 فریم بر ثانیه عکاسی مداوم انجام دهد.فیلم برداری این دوربین به صورت FULL HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه است و یک میکروفون استریو نیز برای ضبط اصوات شما را همراهی خواهد کرد.


 


                


دارای یک چیپ wi-fi داخلیست تا به راحتی بتوانید عکس‌ها را به اشتراک گذاشته و یا توسط گوشی هوشمند و یا تبلت خود کنترل بدنه را در دست بگیرید.این دوربین دارای GPS داخلی نیز هست و حافظه داخلی 16 گیگابایتی برای کاربر در نظر گرفته شده.در دو رنگ مشکی آنودایز شده و یا آلومینیوم خالص به بازار عرضه میشودواما برویم سراغ قیمتی اگر قصد خرید این محصول لایکا را دارید 1350 یورو برای بدنه به تنهایی باید پرداخت نمایید و اگر قصد خرید یک لنز زوم 18-56 میلیمتری را نیز داشته باشید باید 1250 یورو دیگر برای این دوربین خوش دست بپردازید.


به طور حتم لایکا این دوربین را برای عکاسان عادی تهیه نکرده و با توجه به قیمت و مشخصات فقط افرادی که قدرت مالی مناسبی دارند قادر خواهند بود این دوربین را تهیه کنند.  


شاید هم طرفداران اپل در کنار آیفونشان بخواهند از این دوربین "خاص" استفاده کنند.البته من که لایکا را ترجیح می‌دهم!


در ادامه چند نمونه عکس که توسط این دوربین ثبت شده است...


              


             


             


   و حالا نگاهی به روند ساخته شدن بدنه و جاگیری قطعات در این دوربین زیبا خواهیم انداخت 


 


       


         


         


        


        


        


       


      


 


     


بعد از ساعت‌ها تلاش،با کمک انسان و خدمت روبات محصول نهایی بدین شکل رخ نمایی می‌کند.لنز روی بدنه سوار شده و دستگاه آماده شلیک است.


دوربین‌های لایکا در بازار به هیچ عنوان حضور چشم گیری ندارند.تعدادشان زیاد نیست و بازار خاص خودشان را دارند.اما با نگاهی به روند ساخت این دستگاه کاملا مشخص است که چرا لایکا همواره جزو بهترین‌ها بوده است.


 


 


[dpreview] [toranji]

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com