حالت عکاسی Time-Lapse


در فروشگاه Apple App Store مجموعه متنوعی از نرم افزارهایی که به شما امکان عکاسی در حالت time-lapse را می دهند وجود دارد اما ظاهراً Apple تصمیم گرفته این قابلیت را به صورت پیش فرض روی نرم افزار دوربین محصولاتش قرار دهد. حالا در کنار حالت های Video و Slo-Mo، شاهد اظافه شدن حالت Time-Lapse هستیم. از ظاهر این حالت جدید مشخص است که با پیاده سازی ای آسان و سرراست سروکار داریم که به شما کنترل زیادی روی نحوه عکاسی و پارامترهای پردازشی نمی دهد. بنابراین اگر شما از طرفداران پروپا قرص time-lapse هستید، بهتر است سراغ نرم افزارهای اختصاصی برای این شیوه عکاسی بروید.


کنترل جداگانه روی نوردهی و فوکوس


تا به حال در نرم افزار دوربین iPhone نوردهی روی نقطه فوکوس قفل می شد. در بسیاری از سناریوهای عکاسی همین تنظیمات کفایت می کند اما گاهی اوقات که قصد فوکوس روی ناحیه ای بسیار تاریک یا روشن را دارید، ممکن است نتیجه، تصویری بیشتر/کمتر از اندازه نوردهی شده باشد. مدت هاست که بعضی از نرم افزارهای تولید شده توسط دیگر شرکت ها و بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی به شما اجازه می دهند کنترلی جداگانه روی نوردهی و فوکوس داشته باشید.


حال Apple هم پای این قابلیت جدید را به نرم افزار دوربین محصولاتش باز کرده. نقطه فوکوس مانند قبل با لمس نقطه مورد نظر در قاب تصویر انتخاب می شود و برای تنظیم نوردهی باید در حالی که صفحه را لمس کرده اید، انگشت خود را به بالا یا پایین حرکت دهید.


شمارش معکوس


شمارش معکوس همانطور که از نامش پیداست به شما اجازه می دهد تا زمان های 3 یا 10 ثانیه را برای نرم افزار دوربین تعیین کنید تا پس از اتمام این زمان، دوربین از شما عکس بگیرد. البته برای اینکه بتوانید از این قابلیت هر چه بهتر استفاده کنید، باید از قبل سه پایه گوشی داشته باشید وگرنه چندان هم به کار شما نخواهد آمد.


گرفتن عکس های پشت سرهم به صورت آنی


جزئیات کمی از این حالت در دست است اما تنها می توانیم فرض کنیم که این حالت، بهبود یافته حالت عکاسی پشت سرهم کنونی iPhone است. ممکن است این حالت فوکوس پس از گرفتن عکس را تسهیل کند که در بعضی از تلفن های هوشمند قبلاً دیده بودیم. اگر جزئیات بیشتری از این حالت به دست مان برسد، در اختیارتان قرار خواهیم داد.


حالت عکاسی پانوراما برای iPad


آخرین ویژگی جدید تنها محدود به کاربران iPad می شود. در iOS 7 شما نمی توانستید با iPad تصاویر پانوراما بگیرید و حالا iOS 8 این مشکل را برطرف کرده و با حرکت آرام iPad به جهت های مختلف می توانید از محیط اطرافتان تصاویر پانوراما تهیه کنید. فقط مطمئن شوید که هنگام حرکت دادن iPad تان به سر کسی برخورد نمی کند.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com