همانطور که انتظار می رفت، Amazon امروز Fire Phone که اولین تلفن هوشمند ساخت این شرکت است را به بازار فرستاد. هدف Amazon این بوده که ساخته جدیدش را با دو قابلیت منحصر به فرد در رقابت با دیگر رقیبان متمایز کند.


قابلیت Dynamic Perspective (پرسپکتیو پویا) یک رابط کاربری سه بعدی است که محتویات صفحه نمایش را با توجه به محل قرار گرفتن صورت شما نسبت به صفحه، تغییر می دهد. Fire از چهار دوربین با زاویه دید 120 درجه استفاده می کند که هر کدام در یکی از چهار گوشه صفحه جلویی گوشی قرار گرفته اند. این چهار دوربین وظیفه تعقیب چشمان شما هنگام کار با گوشی را دارند. برای اطمینان از درست عمل کردن این قابلیت در شب نورهای مادون قرمز به کار گرفته شده اند. همچنین برای Dynamic Perspective حرکاتی تعریف شده که با کج کردن گوشی در جهات مختلف به شما امکان می دهند به آن فرمان دهید. برای مثال شما می توانید با کج کردن گوشی هنگام مرور صفحات وب داخل مرورگر، خواندن کتاب یا حتی موقع بازی کردن، به قسمت های پایین صفحه بروید.


دومین قابلیت منحصر به فرد این تلفن هوشمند Firefly (کرم شب تاب) نام گرفته. Firefly با استفاده از دوربین گوشی سعی می کند تا اشیا را شناسایی کند و آنها را در پایگاه داده اش پیدا کند. با استفاده از این قابلیت شما می توانید با گرفتن دوربین به سمت اکثر اشیای فیزیکی، برای آنها پیشنهادهای خریدی را داخل خود سایت Amazon مشاهده کنید اما هنگامی که به عنوان مثال دوربین را سمت یک تابلوی نقاشی می گیرد، می توانید مقاله مربوط به آنرا داخل Wikipedia مشاهده کنید. Firefly نه تنها از حس بینایی برخوردار است، بلکه می تواند بشنود. برای مثال هنگامی که در حال گوش کردن به یک آهنگ هستید یا سریالی تماشا می کنید، می توانید مستقیماً و بلادرنگ توسط گوشی آنها را خریداری کنید. روی هم رفته Firefly قادر است 100 میلیون آیتم را شناسایی کند و می توان حدس زد که این عدد در آینده افزایش خواهد یافت. برای دسترسی سریع Firefly دکمه مخصوص به خودش را دارد.


همانطور که از این گوشی ساخت Amazon انتظار می رود، Fire با سرویس ها گوناگون این شرکت مانند Prime Video، نرم افزار Kindle و Prime Music سازگاری دارد. همچنین نرم افزارهای استریم Netflix، HBO Go، Hulu Plus و ESPN نیز به صورت پیش فرض روی گوشی قرار دارند. گوشی این قابلیت را نیز دارد که به عنوان دستگاه کنترل از راه دور Amazon TV به کار رود.


مشخصات فنی



  • پردازشگر Quad-core 2.2 GHz

  • چیپ گرافیک Adreno 330

  • 2GBRAM

  • سیستم عامل Fire OS 3.5

  • حافظه 32 یا 64 گیگا بایتی

  • صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 720p

  • باتری 2400 mAh

  • دوربین 13 مگاپیکسلی با حداکثر دیافراگم F2.0

  • لنز با ساختار 5 عنصری

  • سیستم تثبیت تصویر نوری

  • قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 1080p


بدنه این گوشی از جنس پلاستیک است و پوشش Gorilla Glass 3 در جلو و عقب آن استفاده شده. دکمه ها از جنس آلومینیوم هستند و روی هم رفته هنگامی که این تلفن هوشمند را در دست می گیرید حس کار با محصولی خوش ساخت با کیفیت عالی به شما منتقل می شود.


مشخصات دوربین Fire هم روی کاغذ خوب به نظر می رسند. حسگر 13 مگاپیکسلی در کنار لنزی سریع با F2.0 و قابلیت تثبیت تصویر که در ساخت آن از 5 عنصر استفاده شده. از اطلاعات مربوط به اندازه حسگر خبری نیست و باید فرض کنیم Fire Phone از حسگر 3/1 اینچی استاندارد استفاده می کند. کسانی که با گوشی عکاسی می کنند از دکمه شاتر مجزا و فضای بی نهایت برای ذخیره سازی عکس روی سرویس ابری Amazon استقبال خواهند کرد.


مدل 32 گیگابایتی این گوشی با قرارداد دوساله AT&T قیمتی معادل 199 دلار خواهد داشت و مدل 64 گیگاباتری 299 دلار. هر دو این مدل ها از 12 ماه سرویس Amazon Prime نیز برخوردار خواهد بود که اگر قصد خرید مجزای این سرویس را داشته باشید باید 99 دلار پرداخت کنید. همچنین می توانید این تلفن هوشمند را بدون قرار داد با قیمت 649 دلار برای مدل 32 گیگابایتی و 749 دلار برای مدل 64 گیگابایتی خریداری کنید.


 


%MCEPASTEBIN%

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com