لنزهایی با المان هایی که به دو جهت حرکت می کنند باعث خواهند شد لنزهای زوم کوچکتری تولید شوند


ماژول های دوربین در تلفن های هوشمند در چند سال گذشته رشد خیره کننده ای داشته است. به لطف پیشرفت های انجام شده در تکنولوژی حسگرها، سیستم های تثبیت تصویر، دیافراگم های سریع تر و الگوریتم های نرم افزاری هوشمند تر تلفن های هوشمند امروزی قادر هستند در بعضی موارد کیفیت تصویری بهتر از دوربین های کامپکت ارائه کنند.


اگرچه هنگام عکاسی از مناظری که نیاز به فاصله کانونی بیشتری دارند، برای مثال مناظر حیات وحش، نداشتن بزرگنمایی نوری محدودیت بزرگی برای دوربین تلفن های هوشمند به حساب می آید. در تلفن های هوشمند باریک امروزی هیچ جایی برای لنز زوم نیست. درحالی که اکثر تلفن های هوشمند دارای بزرگنمایی دیجیتالی هستند اما هنگام استفاده از این قابلیت نتیجه دلخواه نخواهد بود (به جز یکی دو استثنا از تلفن های هوشمند سری Nokia PureView).


یک استارت آپ جدید با نام DynaOptics می خواهد با توسعه تکنولوژی لنزهای زوم پای لنزهای بزرگ را به تلفن های هوشمند باریک امروزی باز کند. برای رسیدن به چنین هدفی DynaOptics با طراحی قدیمی لنزها که در آنها برای تغییر فاصله کانونی حرکت درراستای محور نوری انجام می شود، خداحافظی کرده. در عوض، با استفاده از سیستمی جدید که در عمل باعث حرکت المان های لنز درمقیاسی میکرونی می شوند، نتیجه ای شبیه سیستم قدیمی می گیرد.


در حال حاضر این تکنولوژی فقط در نمونه های آزمایشی به کار گرفته شده و چالش بعدی مینیاتوری کردن بیشتر و آماده سازی برای تولید انبوه است. DynaOptics تا به امروز موفق شده 2 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند و حساب زیادی روی چند کارمندانش که قبلاً در Foxconn روی ماژول های دوربین کار می کرده اند، بازکرده. با در نظر گرفتن این نکته کار برای DynaOptics احتمالاً آسانتر خواهد بود و آنها روی ارائه اولین نمونه های مهندسی آماده برای به کارگیری روی تلفن های هوشمند در سه ماهه اول 2015 حساب کرده اند.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com