E-PL7 ششمین دوربین از رده PEN Lite است. سری PEN زیر سایه دوربین های سری OM-D که جزو DSLR های محبوب بازار هستند، قرار دارد و PL7 تلاش دارد تا جای پای دوربین های کوچکتر را محکم کند.


آخرین مدل در مقایسه با نسل قبل بهبود های چشمگیری پیدا کرده که از میان آنها می توان به مکانیزم شاتر بهبود یافته، چرخک کنترلی در قسمت بالای دوربین و صفحه نمایش با نسبت ابعاد 3:2 اشاره کرد. مکانیزم شاتر باعث کاهش لرزش تصویر می شود که در مدل های قبلی یک مشکل به حساب می آمد و اضافه شدن چرخک به منظور ترقیب کاربرانی که خواهان کنترل بیشتر روی تصاویر هستند اتفاق افتاده. صفحه نمایش چهار گوش تر هم باعث به وجود آمد بالانس بین خودش و شکل دوربین می شود در حالی که از فضای پشت دوربین هم استفاده بهتری می شود.


نسل های قبلی سری PEN Lite شاهد سرگردانی بین طراحی ببین و بگیر مشابه PEN Mini ها و مدل های مخصوص علاقه مندان یعنی PEN ها تمام اندازه بودند. به همین دلیل انتخاب دقیقی برای هیچ کدام از این دو گروه نبودند. PL7 از این قاعده اندکی خود را مستثنا کرده و با داشتن ظاهری شبیه مسافت های قدیمی یک کپی کم رنگ از برادرهای بزرگترش نیست و اضافه شدن چرخک کنترلی جدید هم به معنی رفتن به سمت گروه علاقه مندان است. علاوه بر اینها قیمت PL7 هم تایید کننده این تئوری است.


اما با این حال PL7 از اضافه کردن امکاناتی که ببین و بگیر دوست ها و کسانی که قصد ارتقای دوربین موبایل خود را دارند، را جذب کنند غافل نبوده. صفحه نمایش با قابلیت چرخش به این معنی است که PL7 سلفی بگیرها راهم د نظرداشته. قابلیت Wi-Fi هم به کاربران کمک می کند تا عکس ها و تصاویر گرفته شده را به راحتی به تلفن هوشمندشان منتقل کنند و آنها را به آسانی به اشتراک بگذارند.


ویژگی های کلیدی E-PL7



  • حسگرCMOS 16 مگاپیکسلی در قطع سه چهارم

  • چرخک کنترلی در صفحه بالایی دوربین

  • سرعت تصویر برداری متوالی 8 فریم در ثانیه ای

  • صفحه نمایش LCD با وضوح 1.04 میلیون نقطه و قابلیت چرخش در جهات مختلف

  • باتری 8.5Wh

  • Wi-Fi برای کنترل از راه دوربین و به اشتراک گذاری تصاویر و عکس های گرفته شده

  • نمایش اوج گیری فوکوس

  • سیستم تثبیت تصویر سه محوره


غیر از ویژگی هایی که به آنها اشاره شد سایر مشخصات E-PL7 آشنا هستند. پردازشگر تصویر TruePic VII مانند نسل قبل نتایجی مشابه تولید می کند و آزمایش های ما روی دوربین نشان دادند که سیستم شاتر جدید به خوبی مدل های سری PEN نیست. E-PL7 از سیستم 0-second که در واقع شاتر الکترونیکی است برای شروع نوردهی استفاده می کند و به این روش مشکل نسل های قبل را حل کرده هرچند که این قابلیت به صورت پیش فرض فعال نیست و باید آنرا فعال کرد.


مانند نسل های قبل E-PL7 هم از Art Filters بی بهره نمانده و علاقه Olympus به توسعه مداوم این قابلیت قابل فهم است زیرا طبق نتایج بازار یابی این شرکت کاربران علاقه دارند افکت های تصویری را روی دوربین و نه روی تلفن هوشمند اضافه کنند.


سیستم تثبیت تصویر سه محوره نیز از E-M10 غرض گرفته شده و با توجه به استانداردهای صنعت عکاسی، کیفیتی در حد 3.5 واحد دارد.



E-PL7 با قیمت 599 دلار برای تنها بدنه و 699 دلار برای لنز تاشوی 14-42mm F3.5-5.6 به بازار عرضه می شود. در بازار اروپا نسخه دیگری از این لنز که با ظاهری کامپکت هماهنگی بیشتری با بدنه دوربین دارد نیز عرضه می شود که متاسفانه در آمریکا هنوز برنامه ای برای عرضه اش ارائه نشده.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com