Samsung در دنیای دوربین های دیجیتال بسیار خلاق ظاهر شده. این شرکت اولین ارائه دهنده سیستم های Wi-Fi جامع (که تا به امروز هم ادامه داشته)، دوربین های اندرویدی (که Nikon هم همزمان مدلی برپایه همین سیستم عامل ارائه کرد) و اولین دوربین های اختصاصی برای گرفت سلفی (سری DualView) بوده.


این شرکت باز هم چیز جدیدی از آستینش بیرون آورده که به رده دوربین های بدون آینه سری علاقه مندان اختصاص دارد. برای اولین بار است که تولیده کننده ای توانسته دوربینی با حسگر CMOS 28 مگاپیکسلی در قطع APS-C برپایه تکنولوژی روشن سازی پس زمینه ارائه کرده. حسگرهای BSI همه مدارها را به پشت قسمتی از حسگر که به جمع آوری نور اختصاص دارد، منتقل می کنند و همین باعث جمع آوری نور بیشتر می شود که به نوبه خود عملکرد دوربین در نور کم را ارتقا بخشیده و نویز را کاهش می دهد. تا به حال بزرگترین حسگر BSI در قطع 1 اینچ (که اندازه ای 3/1 حسگرهای APS-C دارند) بود.


NX1 در بازار همرده دوربین هایی چون Nikon D7100، Canon EOS 7D Mark II، Panasonic DMC-GH4 و Fujifilm X-T1 قرار می گیرد. هر کدام از این دوربین ها علاقه مندان مخصوص به خود را دارند. بعضی جذب کیفیت فیلم برداری عالی دوربین Panasonic شده و بعضی کامپکت بودن محصول Fujifilm برایشان جذاب است درحالی که عده ای هم برای کامل بودن دوربین ساخت Nikon سمتش می روند. با اینکه همه این دوربین ها قیمت مشابه ای دارند، کیفیت ساختشان در یک رده است و گروه مشابه ای را هدف قرار داده اند اما NX1 غیر از حسگر منحصر به فردش چندین حقه در آستین دارد که باعث برجسته شدن هر چه بیشترش در این جمع می شود.


ویژگی های کلیدی Samsung NX1



  • حسگر BSI-CMOS 28 مگاپیکسلی در قطع APS-C

  • سیستم فوکوس اتوماتیک دوگانه با 205 نقطه از نوع کشف فاز و پوشش 90% ای قاب تصویر

  • سرعت تصویر برداری متوالی 15 فریم در ثانیه ای همراه با فوکوس اتوماتیک ادامه دار

  • فیلم برداری با کیفیت 4K (DCI 4K و UHD) با استفاده از کُدک H.265

  • قابلیت داشتن خروجی 4K از نوع 4:2:0 8bit روی HDMI

  • الگوی روشن سازی فوکوس اتوماتیک از نوع نواری تا فاصله 15 متر

  • بدنه مقاوم به آب و هوا از جنس آلیاژ منیزیم

  • سیستم کاهش نویز انطباق پذیر حساس به محتوی

  • صفحه نمایش Super AMOLED 3 اینچ لمسی با قابلیت چرخش

  • منظره یاب الکترونیکی OLED با وضوح 2.36 میلیون نقطه

  • LCD مخصوص نمایش اطلاعات در بالای دوربین

  • Wi-Fi 802.11ac داخلی و Bluetooth

  • USB 3.0

  • دستگیره-باتری اختیاری


این لیست مشخصات باید به شما این ایده را داده باشند که محصول جدید Samsung تا چه اندازه جاه طلبانه است. نه تنها در NX1 شاهد اولین حسگر BSI در قطع APS-C هستیم بلکه تا به اینجا دارنده بالاترین تعداد پیکسل در این رده نیز هست. علاوه براین شاهد جامع ترین سیستم فوکوس اتوماتیک روی چیپ هستیم. در کنار اینها بدنه از جنس آلیاژ منیزیم که در مقابل شرایط آب و هوایی هم مقاوم سازی شده و LCD در قسمت بالای دوربین پیشنهاد دهنده این است که Samasung قصد دارد در رده مدل های APS-C تمام قد در مقابل رقیبان ظاهر شود.


از دیگر قابلیت هایی که برای اولین بار در دوربین های این رده شاهد هستیم Wi-Fi 802.11ac و کُدک H.265 است. روشن کننده سیستم فوکوس اتوماتیک هم دارای الگوی نواری است تا برد بیشتری داشته باشد. کاری که Sony سال ها قبل در سیستم Hologram AF پیاده سازی کرده بود.


پردازشگر تصویر DRIMe چهار هسته ای (که از پردازشگرهای Exynos SoC به کار رفته در تلفن هوشمند پرچمدار Samsung منشعب شده) باعث شده NX1 بتواند علارغم حسگر 28 مگاپیکسلی تا 15 تصویر متوالی در ثانیه ثبت کند ، تاخیر منظره یاب الکترونیکی را به نزدیک صفر برساند و بتواند فیلم هایی با کیفیت Ultra HD یا 4K بگیرد. سیستم فوکوس اتوماتیک NX AF System III که طبق ادعای Samsung سریع ترین در بازار است، دارای 209 نقطه کشف کنتراست و 205 نقطه کشف فاز از نوع cross است و 90% قاب تصویر را پوشش می دهد.


کیت های عرضه شده


NX1 در دو کیت عرضه خواهد شد. فقط بدنه با قیمت 1499.99 دلار و کیت پرمیوم که دارای لنز 16-50mm F2-2.8 و باتری-دستگیره می باشد با قیمت 2799.99 دلار.



NX1 همراه 50-150mm F2.8 OIS تله فوتو که رویش سوار شده و 16-50mm F2-2.8 OIS در سمت راست


دو لنز پرمیوم از رده S تا به حال توسط Samsung عرضه شده اند: 16-50mm F2-2.8 OIS و 50-150mm F2.8 OIS تله فوتو. هر دو لنز در مقابل شرایط آب و هوایی گوناگون مقاوم سازی شده اند و همین باعث می شود همراه خوبی برای NX1 باشند.



دستگیره باتری اختیاری که دارای یک باتری BP1900 است باعث می شود در کل عمر باتری به دوبرابر افزایش پیدا کند. این دستگیره اختیاری دارای دکمه های اضافه برای عکاسی در حالت پرتره نیز می باشد.

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com