معمولاً در نمایشگاه Photokina خبرهای مربوط به برندهای کوچکتر و کمتر شناخته شده زیر سایه نمایش غول های این بازار قرار می گیرد اما با کمی شانس و کند و کاو می توانید به دنیای کمتر شناخته شده این برندهای نیز وارد شوید. از میان ساخته های این برندهای مختلف ما موفق شدیم با یکی از جذاب ترین های آشنا شویم.


Relonch یک دوربین جا خوردنی برای iPhone 5 و 6 ساخته که به گوشی شما امکان عکاسی با حسگری در قطع APS-C و لنز پرایم سریع را می دهد. اگرچه نتوانستیم با نمونه آماده به کار این محصول آشنا شویم اما مدل های ماکت نشان می دهند که این قطعه به خوبی روی دوربین سوار شده و در دست جای می گیرد.لنز این ماژول دارای F2.0 است و احتمالاً در نمونه نهایی اندازه ای بزرگتر خواهد داشت.



نمونه پیش تولید به خوبی در دست جا می گیرد ولی هنوز آماده کار نیست


 


قرار است مدل نهایی به وسیله پورت Lightning به iPhone متصل شود وعکس های JPEG را ازطریق ماژول دوربین به iPhone منتقل کند. در آنجاست که پردازش بیشتری روی عکس ها از نظر شفافیت و کنتراست انجام شده و سپس در گالری iPhone برای به اشتراک گذاری ذخیره می شود.


مشخصات فنی دقیق حسگر و لنز هنوز مشخص نیستند اما خروجی نهایی پس از پردازش حجمی محدود به 1 مگابایت خواهد داشت. نرم افزار دوربین نیز بسیار ساده است و تنها دکمه فیزیکی روی این ماژول دکمه شاتر است.


داشتن حسگری بزرگ و لنزی سریع به همراه سادگی کار باعث می شود این محصول Relonch پایه گذار شاخه ای جدید در دنیای عکاسی باشد. اگرچه باید منتظر شویم تا ببینیم محصول نهایی چگونه از آب در خواهد آمد اما اینکه علاقه مندان احتمالی چه واکنشی نشان خواهند داد نیز در نوع خود جذاب خواهد بود. طبق گفته Relonch تنها عکسهایی اجازه انتشار روی Instagram پیدا می کنند که حجمی در حدود 0.4 مگاپیکسل دارنند و بنابراین لازم نیست شما عکس های بزرگتری با این دوربین بتوانید بگیرید هرچند که حسگر بزرگتر طبیعتاَ باید به شما اجازه دهد عکس هایی با کیفیت بیشتر و نویز کمتر بگیرید و این اندکی عجیب به نظر می رسد که این ماژول به شما توانایی چنین کاری ندهد.


اگر شما از این محدودیت تحمیلی راضی هستید می توانید با پرداخت 499 دلار این محصول را پیش خرید کنید. تحویل احتمالاً در اواخر 2015 انجام خواهد شد.



دکمه شاتردر بالای این ماژول تنها امکان کنترلی آن است.



ماژولی که روی iPhone 5 و 6 سوار می شود.


 

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com