Panasonic Lumix DMC-GH4 به طرز عجیبی شبیه GH3 است اما اجازه ندهید این شباهت قضاوت شما را تحت تاثیر قرار دهد زیرا با یکی از تواناترین دوربین های فیلم برداری/ عکاسی روبه رو هستیم که تا به حال دیده ایم. این محصول جدید نشان می دهد Panasonic خواسته های فیلم برداران حرفه ای را شنیده اما اینکه ارائه محصولی با چنین قیمت مناسبی بی سابقه است.


مانند نسل قبلش GH4 دارای بدنه ای از جنس آلیاژ منیزیم و حسگر 16 مگاپیکسلی سه چهارم است. مهمترین تفاوت GH4 با نسل قبلش قابلیت فیلم برداری 4K (هم DCI 4K وهم UHD 4K) و توانایی ها کار کردن حرفه ای با آن است.


کسانی که از GH4 برای عکاسی استفاده خواهند کرد شاهد چندین بهبود در کارایی و عملکرد نسبت به GH3 خواهند بود. واضح ترین این تفاوت ها شاتری با سرعت حداکثر 8000/1 ثانیه و توانایی همگام سازی با فلش تا 250/1 ثانیه است. تصویر برداری متوالی با حداکثر سرعت 12 فریم در ثانیه و 7.5 فریم در ثانیه در هنگام فوکوس اتوماتیک امکان پذیر است. به لطف تکنولوژی فوکوس depth-from-defocus (DFD) مختص Panasonic، که سعی در تشخیص میزان خارج از فوکوس بودن لنز دارد، عملکرد سیستم فوکوس اتوماتیک هم بهبود پیدا کرده.


اما همانطور که قبل از این هم اشاره شده بود، قابلیت های فیلم برداری GH4 و پشتیبانی از امکانات متفاوت باعث شده این دوربین محصولی فوق العاده باشد. علاوه بر فیلم برداری 4K، GH4 می تواند اوج گیری فوکوس را نشان دهد، دو تنظیم برای الگوی Zebra (برای highlight کردن نواحی ای که بیش از حد نوردهی شده اند) دارد و روی Master Pedestal و مقیاس روشنایی هم کنترل خواهد داشت. دوربین همچنین این قابلیت را دارد که به منظور کالیبره کردن نمودارهای رنگی تولید کرده و سرعت شاتر و ISO را از نظر زاویه شاتر و gain نمایش دهد. همه این امکانات جدید برای همه مفید نیستند اما اگر برای شما فیلم برداری اهمیت بیشتری دارد، GH4 قابلیت های زیادی را در اختیار شما می گذارد.



ویژگی های اصلی



  • حسگر سه چهارم 16 مگاپیکسلی

  • فیلم برداری با کیفیت 4K (DCI Cinema 4K4096x2160 و یا UHD 4K3860x2160)

  • منظره یاب OLED با کیفیت 2.36 میلیون نقطه

  • صفحه نمایش OLED در پشت دوربین با کیفیت 1.04 میلیون نقطه

  • حداکثر سرعت شاتر 8000/1 ثانیه

  • سرعت همگام سازی با فلش 250/1 ثانیه

  • سرعت تصویر برداری متوالی 12 فریم در ثانیه و 7 فریم در ثانیه با امکان تعقیب سوژه


علاوه بر منظره یاب الکترونیکی، صفحه نمایش GH4 نیز به روز رسانی شده و حالا با داشتن 1.04 میلیون نقطه (720x480) کیفیت بالاتری نسبت به نسل قبل دارد. صفحه نمایش لمسی است و به کمک آن می توان قابلیت های بیشتری را به کار گرفت. خوشبختانه GH4 هم مانند نسل قبلش قابلیت فوکوس با لمس در نمایشگر پشت دوربین را حفظ کرده.


قابلیت هایی مانند نمایش اوج گیری فوکوس، نمایش زاویه شاتر و zebra جزو امکانات جدید این محصول هستند و رابط کاربری GH4 نیز در حقیقت با GH3 یکسان است. کسانی که GH3 داشتند می توانند بلافاصله بعد از برداشتن GH4 با آن شروع به کار کنند. اما به چنین کاربرانی توصیه می کنیم تا کمی در منوها گشت و گذار کنند تا قابلیت های جدید را از دست ندهند.



قیمت GH4 هم برخلاف اضافه شدن قابلیت های جدید، در حقیقت همان قیمت GH3 است. این دوربین در اروپا با قیمتی معادل 1500 یورو عرضه می شود .

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com