Canon به تازگی EOS C100 Mark II که نسل دوم این رده از دوربین های فیلم برداری دیجیتالش به حساب می آید را معرفی کرده. این دوربین فیلم برداری دیجیتال دارای حسگر CMOS 35 میلی متری با وضوح 8.3 مگاپیکسل است و به عنوان محصولی خوش قیمت برای فیلم برداری دیجیتال همراه با به روز رسانی هایی نسبت به نسل قبلش، آماده عرضه به بازار است.



از نظر طراحی C100 Mark II دارای منظره یاب EVF با وضوح 1.23 مگاپیکسل است. دکمه مخصوص ضبط فیلم و میکروفون مونو جزو تغییرات مشهود ظاهری نسبت به نسل قبل هستند. همچنین EOS C100 Mark II دارای صفحه نمایش 3.5 اینچ OLED با وضوح 1.23 مگاپیکسل است که حتی در نور شدید خورشید هم وضوح خوبی از خود نشان می دهد.


C100 Mark II به حسگر CMOS از نوع Dual Pixel و سیستم تشخیص چهره هنگام فوکوس اتوماتیک نیز مجهز است. پردازشگر تصویر ازنوع DIGIC DV4 است که طبق ادعای Canon باعث بهبود زیاد کیفیت فیلم های ضبط شده می شود. این چیپ همچنین به کاهش نویز در مقادیر ISO بالا (تا 80000) کمک می کند.


از دیگر ویژگی های جدید این دوربین فیلم برداری دیجیتال یک ماژول LUT است که به کاربران امکان مشاهده تصاویری که توسط دوربین در حالت Wide DR می گیرد را می دهد. همچنین فرستده های دوگانه این ماژول با دو فرکانس 5 و 2.4 گیگاهرتز کمک می کنند تا فایل های ویدئویی به راحتی به FTP منتقل شوند. در آخر باید این نکته را هم گفت که به وسیله Wi-Fi می توان دوربین را از راه دور کنترل کرد.


Canon EOS C100 Mark II از اول دسامبر 2014 با قیمتی معادل 5499 دلار به بازار خواهد آمد و اطلاعات تکمیلی بیشتر تا آن موقع در دسترس نخواهد بود.


 


 


Sony در حال توسعه حسگری با توانایی ثبت تصاویر رنگی در نوری به کمی 0.005 lux است


Sony حسگر CMOS جدیدش که در میان مشابهانش از بالاترین میزان حساسیت برخوردار است را معرفی کرد. این حسگر که قادر است در نوری به کمی 0.005 lux تصاویر رنگی بگیرد، 1.27 مگاپیکسلی بوده و در قطع 3/1 اینچ تولید می شود. همچنین این حسگر دارای رنج دینامیکی گسترده ای است که از آن برای نوردهی چندگانه استفاده می کند.



حسگر IMX224MQV این تصویر را در نور 0.005 lux گرفته.


توانایی گرفتن تصویر در نوری نزدیک به تاریکی کاربردهای بسیاری از جمله برای مقاصد امنیتی دارد.


 



ین حسکر در قطع 3/1 اینج و با وضوح 1.27 مگاپیکسل تولید می شود.


 


طبق اظهارات Sony حساسیت افزایش یافته به وسیله "به کارگیری فوتودیودهایی که کارایی بالایی در زمینه تبدیل نور به الکترون دارند و همچنین استفاده از مداراتی که کارایی تبدیل این الکترون ها به ولتاژ را بهبود می بخشند" میسر شده. در این حسگر یک تقویت کننده بهره نیز به کار رفته که اجازه می دهد بهره تا 72 دسی بل افزایش پیدا کند. این میزان از افزایش بهره باعث می شود حتی سیگنال های ضعیف از سوژه هایی که در قاب تصویر قرار دارند آنقدر تقویت شده که به صورت سیگنال های دیجیتال قابل ثبت باشند.


از دیگر ویژگی های این حسگر می توان به حساسیت بهبود یافته تا مرز مادون قرمز اشاره کرد که کشف اشیا با نورپردازی مادون قرمز را تسهیل می کند. Sony امیدوار است با توسعه هرچه بیشتر این رده از حسگرها، روند استفاده از آنها در صنعت را سرعت بخشد به ویژه در بخش هایی که نیاز به تشخیص فرم اشیا، حرکت، فاصله سوژه و رنگ در مرکز توجه قرار دارد.


 

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com