Canon EOS-1D X

EOS-1D X پرچمدار Canon در بین دوربین های DSLR اش است.  این دوربین با حسگر فول فریم 18 مگاپیکسلی توانایی گرفتن 14 تصویر متوالی در ثانیه (12 تصویر در حالتی که فوکوس اتوماتیک فعال است) را داراست و با حداکثر ISO 204000 به خوبی جای 1D Mark IV و 1DS Mark III را در خط تولید Canon پر می کند. با وجود شباهت زیاد 1D X به دیگر دوربین های سری 1D، کار زیادی روی X انجام شده که شامل افزایش قابلیت های فیلم برداری به سطح حرفه ای که نظیرش در دیگر DSRL های ساخت Canon دیده نشده، می شود.

EOS 1D X آخرین دوربین DSLR حرفه ای ساخت Canon است. ساخته شده تا جایگزینی برای سری 1D که برای عکاسی ورزشی و سری وضوح بالای 1DS که برای کارهای استودیویی در نظر گرفته شده اند، باشد. همانطور که معمول است به روز رسانی های این کلاس رده دوربین تدریجی و هوشمندانه بوده تا سطح امکانات موجود را تا جای ممکن بالا ببرد.

مهمترین ویژگی 1D X حسگر جدید آن است که یک حسگر CMOS فول فریم با 18 مگا پیکسل می باشد و می تواند با سرعت 12  فریم در ثانیه به عکس برداری بپردازد. این ویژگی در مقایسه با 1D mk IV تغییر بزرگی است (و نشان می دهد Canon تصمیم گرفته حسگرهای APS-H که نسبت به حسگر جدید کوچکتر هستند را در دوربین های مخصوص عکاسی ورزشی، با آن جایگزین کند) و همچنین تعداد پیکسل ها نسبت به سری 1DS کاهش یافته. اگرچه به گفته Rick Berk که متخصص فنی  مهندسی حرفه ای Canon آمریکاست، "کیفیت تصویر تنها به وضوح (تعداد پیکسل ها) خلاصه نمی شود".

حرکت از حسگر های APS-H به فول فریم به واسطه استفاده از حسگری با خوانایی داده بیشتر صورت گرفته. Chuck Westfall که مشاور فنی مهندسی فنی Canon آمریکاست توضیح می دهد: " در مقایسه با 8 کانال و خوانایی یک خطه که در نسل های قبل شاهدش بوده ایم، حسگر جدید دارای 16 کانال است و از خوانایی دو خطه استفاده می کند." این به Canon اجازه می دهد از حسگری بزرگ (با توانایی کار در نور کم) برای سری 1DS استفاده کند و سرعت تصویر برداری بالا که کاربران کنونی سری 1D mk IV به آن نیاز دارند را فراهم کند. Westfall می گوید " زمان آن فرا رسیده که سری 1DX جایگزین کامل سری 1D شود".

تغییر نه چندان واضح دیگر استفاده از حسگر اندازه گیری پیچیده است. حرکت از حسگر 1D Mk IV به حسگری با 100000 پیکسل به دوربین این توانایی را می دهد که از صحنه عکاسی درک بهتری داشته باشد و این اطلاعات به سیستم فوکوس اتوماتیک دوربین متنقل شده تا کیفیت تعقیب سوژه توسط AF بهبود یابد. این یک ایده جدید نیست (دوربین های ورزشی Nikon چندین نسل است که کاری شبیه این انجام می دهند) اما راهیست معقول برای بهبود سیستمی که از قبل فوق العاده است.

تغییرات فوکوس اتوماتیک

تغییر بزرگ در زمینه اتوفوکس پیکربندی آسانتر آن است. 1D X با با شبکه درهم تنیده تنظیمات دلخواه که رفتار AF را در نسل های قبلی تعیین می کرد خداحافظی کرده و در عوض 6 حالت تنظیمات آماده برای موقعیت های عکاسی متفاوت ارائه می کند که در جدول زیر آمده. هرکدام از این حالت ها می تواند در زمینه های "حساسیت تعقیب" (که تعیین می کند سرسختی دوربین در تلاش برای تعقیب سوژه ای که برایش تعیین شده چقدر است یا اینکه با گذشتن یک سوژه جدید از جلوی سوژه قبلی، دوربین دوباره سوژه جدید را تعقیب کند)، "تعقیب شتاب گرفتن/کاهش شتاب و انتخاب خودکار نقطه فوکوس اتوماتیک (آسانی حرکت دوربین از نقطه AF انتخاب شده به سمت نقطه دیگر چقدر باشد) تنظیم کرد.

Westfall سختی کار با سیستم دوربین های قبلی را به عنوان عاملی که باعث می شود کاربران نتوانند حداکثر استفاده از دوربینشان را بکنند قبول می کند: "پاسخی که از کاربران 1D III و 1D IV دریافت کردیم نشان دهنده علاقه آنها به سیستم AF دوربین که توانایی بالایی داشت بود اما آنها راهی می خواستند که بدون درگیر شدن با این پیچیدگی ها بیشترین استفاده را از دوربینشان بکنند. بهبودهایی که در1D IV نسبت به 1D III شاهد آن بودیم قابل توجه ولی برپایه آنچه از قبل ساخته بودیم صورت گرفت. برای برداشتن گامی بزرگ به سمت چیزی که هم اکنون شاهدش هستیم باید از اول شروع می کردیم".

حالت های از پیش تعیین شده برای AF که با توجه به رفتار سوژه می توان هر کدام را انتخاب کرد:

1.حالت همه کاره چند منظوره

4. سوژه هایی که به سرعت شتاب می گیرند یا شتابشان کاهش می یابد

2. عکاسی مداوم، در نظر نگرفتن عوامل انسداد

5. سوژه ای با حرکت نامنظم

3. در هنگام انسداد ناگهانی دوباره فوکوس کن

6. سوژه هایی که سرعتشان را تغییر می دهند و حرکت نامنظم دارند

 

علاوه بر اینکه استفاده از سیستم آسان تر شده، 1D X برای AF از تنظیمات کاملاً جدیدی استفاده می کند که از زمان ظهور سری EOS 3 (متعلق به زمان عکاسی با فیلم) در سال 1998، اولین تغییری است که در این زمینه اتفاق افتاده. حسگر جدید با 61 نقطه AF  دارای 21 نقطه از نوع cross می باشد که در مرکز قرار گرفته اند و آنقدر حساس هستند تا بتوانند با لنزهایی که به طور مثال با F5.6 حداکثر دیافراگم را دارند کار کنند. 5 نقطه مرکزی ای میان نقاط AF دارای عناصر AF مورب هستند که در لنزهایی با F2.8 و سریع تر فعال می شوند. بقیه نقاط AF به جزئیات افقی حساس هستند و با لنزهای سریع تر از F5.6 فعال می شوند درحالی که 20 نقطه از آنها (هر کدام به فاصله دو پرش به سمت لبه خارجی حسگر) نقاطی از نوع cross بوده که با F4 و یا سریع تر فعال می شوند.

مانند EOS 7D انتخاب نقاط فوکوس اتوماتیک می تواند به مجموعه ای از نقاط AF محلی محدود شود. همچنین امکان انتخاب عواملی که در هنگام تعقیب سوژه با AF مهم هستند نیز وجود دارد مانند: فقط AF، AF و رنگ یا AF و اطلاعات مربوط به کشف چهره.

آشنایی با حسگر جدید

هنگامی که از Westfall سوال شد بزرگترین بهبودی که در دوربین جدید اتفاق افتاده چیست، Westfall می گوید که دوربین را از همه جهت می توان بهبود یافته دانست اما نتیجه گیری اش این بود: "اگر شما می خواستید فقط روی یک ویژگی تاکید کنید، من می گفتم که آن حسگر دوربین است. ما با این حسگر از نظر کیفیت تصویر به سطحی جدید وارد شده ایم"

"در هنگام تایین IQ (کیفیت تصویر) ما دو چیز را در نظر می گیریم: اولین چیز در این حسگر نویز است. این واضح است که سطح نویز از 1D Mk IV یا 1DS III بهتر است. اندازه پیکسل از 1DS III یا 5D Mk II بزرگتر است (6.95 میکرون در مقابل 6.4 میکرون) و تفاوت خودش را در هنگام مقایسه اندازه پیکسل با 1D Mk IV که 5.7 میکرون است، نشان می دهد. این افزایش اندازه پیکسل به جمع آوری نور کمک کرده، نسبت نور به نویز را افزایش می دهد و از جهاتی برد دینامیک دوربین را افزایش می دهد."

به خاطر این بهبود است که Westfall عقیده دارد 1D X از 1DS و 1D بیشتر مورد استقبال کاربران واقع می شود. " من فکر می کنم عاملی که باعث واقعیت یافتن پیش بینی من می شود این است که سطح نویز در 1D X از هرچیزی که تا به حال دیده ایم بهتر است. با تصاویری واضح تر، مردم در هنگام افزایش اندازه تصویر حس بهتری خواهند داشت. تعداد کمی هستند که با اندازه فایل 21 مگاپیکسلی مشکلی ندارند و بنابراین آنها عاشق IQ این دوربین خواهند شد و کیفیت به اندازه ای خواهد بود که افرادی که به فایل های عظیم نیاز دارند تصاویر واضح این دوربین را قابل استفاده خواهند یافت."

تغییرات بدنه

بدنه 1D X شباهت زیادی به دوربین های 1D دارد اما بررسی جزئی آن نشان می دهد که یک سری تغییرات هم در آن اتفاق افتاده. بزرگترین تغییر اضافه شدن یک Joystic دیگر در پشت دوربین است که تا دسترسی به همه ویژگی ها تضمین شود. دوربین همچنین شامل دو جفت دکمه دوقلو کنار لنز است که با قابلیت به شخصی سازی دارند و دوربین را چه در جهت افقی بگیرید و چه در جهت عمودی، در هر حالت یک جفت از این دکمه های به آسانی در دسترس قرار دارند. در هنگام شخصی سازی می توانید وظایفی مانند سطح سنج الکترونیکی یا پرش به نقطه AF مشخص، را به آنها محول کنید.

علاوه براین دوربین دارای یک دکمه مختص دسترسی به حالت Live view، یک دکمه که با Q مش

مشخصات کلی: ضد آب
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS 19.3 مگاپیکسل - اندازه 24 × 36 میلی‌متر فول فریم (Full Frame)
لنز: زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
فیلم: ابعاد Full HD - سرعت 30 فریم بر ثانیه
عکسبرداری: سرعت شاتر از 1/8000 ثانیه تا 30 ثانیه - ایزو اتوماتیک و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 و 6400 و 12800 و 25600 و (102400 و 204800 در حالت تقویت شده) - فاقد فلاش داخلی می‌باشد ولی قابلیت نصب فلاش خارجی را با استفاده از کفشک Hot-Shoe دارد (Hot-Shoe Plus Sync Connector) - مودهای فلاش عبارتند از E-TTL II Auto Flash, Metered Manual - تکنولوژی تشخیص چهره - تکنولوژی تشخیص لبخند
صفحه نمایش: 3.2 اینچ با رزولوشن 1,040,000 پیکسل Live View
سایر مشخصات: ذخیره بر روی کارت حافظه Compact Flash Type I or Type II, UDMA Compatible موقعیت یاب GPS - باتری یون لیتیوم استاندارد

 

Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/dorbinco/public_html/panel/_core/class.db.php on line 103

Error: SELECT COUNT(*) FROM `product_review` WHERE product_id='66' AND status='active' LIMIT 1


Warning: mysqli_fetch_row() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/dorbinco/public_html/panel/_core/class.db.php on line 104

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/dorbinco/public_html/panel/_core/class.db.php on line 108


Canon EOS-1D X Specifications

نوع بدنه
نوع بدنه Large SLR
تصویر
ISO 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, 51200 (50, 102400 and 204800 with boost)
حالت های تعادل رنگ سفید 6
White balance اختیاری Yes (5)
سیستم تثبیت تصویر No
قالب فشرده نشده RAW
سطوح کیفیت JPEG Fine, Normal
فوکوس و تمرکز
فوکوس اتوماتیک
  • Contrast Detect (sensor)
  • Phase Detect
  • Multi-area
  • Selective single-point
  • Tracking
  • Single
  • Continuous
  • Face Detection
  • Live View
زوم دیجیتال No
فوکوس دستی Yes
تعداد نقاط فوکوس 61
نوع سوار کننده لنز Canon EF
ضریب فاصله کانونی 1×
صفحه نمایش / منظره یاب
صفحه نمایش متحرک Fixed
اندازه صفحه نمایش 3.2
وضوح صفحه نمایش 1,040,000
صفحه لمسی No
نوع صفحه نمایش Clear View II TFT LCD
حالت Live view Yes
نوع منظره یاب Optical (pentaprism)
پوشش منظره یاب 100%
بزرگ نمایی منظره یاب 0.76×
امکانات عکاسی
حداقل سرعت شاتر 30 sec
حداکثر سرعت شاتر 1/8000 sec
اولویت دیافراگم Yes
اولویت شاتر Yes
اولویت شاتر Yes
حالت های عکاسی / سوژه No
فلش داخلی No
فلش خارجی Yes (Hot-shoe plus Sync connector)
انواع فلش E-TTL II Auto Flash, Metered Manual
رانش ادامه دار 14 fps
شمارش معکوس Yes (2 or 10 sec, remote)
سیستم های اندازه گیری
  • Multi
  • Center-weighted
  • Average
  • Spot
جبران نوردهی ±5 (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
طبقه بندی نوردهی اتوماتیک ±3 (2, 3, 5, 7 frames at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
طبقه بندی White balance Yes (3 frames in either blue/amber or magenta/green axis)
امکانات فیلم برداری
وضوح ها 1920 x 1080 (30, 25, 24 fps, 1280 x 720 (60, 50 fps), 640 x 480 (60, 50 fps)
قالب MPEG-4, H.264
میکروفون Mono
بلندگو None
ذخیره سازی
پشتیبانی از انواع کارت حافظه Compact Flash (Type I or II), UDMA compatible
کارت های حافظه موجود با دوربین None
ارتباطات
HDMI Yes (Mini)
بی سیم Optional
ویژگی های سیستم بی سیم LC-5
کنترل از راه دور Yes (N3 connector)
فیزیکی
مقاوم سازی شده در برابر شرایط آب و هوایی Yes (Water and dust resistant)
باتری Battery Pack
باتری Lithium-Ion LP-E4N rechargeable battery & charger
ابعداد 158 x 164 x 83 mm (6.22 x 6.46 x 3.27)
سایر امکانات
حسگر جهت یاب Yes
ضبط در حالت timelapse Yes (by cable and PC)
GPS Optional
ویژگی های GPS GP-E1, GPE2
سنسور
حداکثر وضوح 5184 x 3456
دیگر انواع وضوح 4608 x 3072, 3456 x 2304, 2592 x 1728
نسبت ابعاد تصویر عرض:ارتفاع 3:2
پیکسل های موثر 18 megapixels
آشکارسازهای حسگر تصویر 19 megapixels
اندازه حسگر Full frame (36 x 24 mm)
نوع حسگر CMOS
پردازشگر Dual Digic 5+

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com